ELMİN
SÜBUT ETDİYİ HƏQİQƏT YAŞANMIŞ TALEYİNİZİ İZLƏYİRSİNİZ
Hollandiyalı fizik Gerard Hooft atom
hissəciyinin harda və hansı sürətlə hərəkət edəcəyini 43 saniyə
əvvəlcədən müəyyənləşdirən model ixtira etməklə, talein varlığını elmi
olaraq sübuta yetirdi.
Tale- Allahın bütün keçmiş və gələcək
hadisələri bilməsidir. “Yaşanmamış hadisələr”, əslində, bizim üçün
yaşanmamış hadisələrdir. Allah isə zamana və məkana bağlı deyil və bu
məvhumlardan uzaqdır. Çünki bütün bunları yaradan elə Uca Rəbbimizdir.
Buna görə də, Allah üçün keçmiş, gələcək və indiki zaman birdir və
hamısı olub bitib. Bu təkcə təbiət hadisələri, ölüm, doğum, xəstəliklər
və ya müharibələrlə məhdudlaşmır. Hər bir insanın həyatı və
davranışlarıyla bağlı ən xırda təfsilatlar belə o insanın taleində
bəllidir. İnsanların yaşadıqları hər şeyin əvvəlcədən bir kitabda
yazıldığını Allah Quranda belə bildirir:
Qeybin açarları (Allahın) yanındadır.
Onları ancaq O (Allah) bilir. (Allah) suda və quruda nə varsa bilir.
Yerə düşən elə bir yarpaq yoxdur ki, (Allah) onu bilməsin. Yerin
zülmətləri içində elə bir toxum, (kainatda) yaş-quru elə bir şey yoxdur
ki, açıq-aydın kitabda (lövhi-məhfuzda) olmasın!
(Ənam surəsi /59)
TALE
həqİqətİnİn
elmi sübütü
Amerikanın dünya şöhrətli elmi jurnalı
New Scientist bu mövzuda aparılan bir tədqiqatın təəccüb doğuran
nəticələrini bu günlərdə əsas mövzu etdi. Nobel mükafatına layiq
görülmüş Gerard Hooft 10 il sürən elmi araşdırmasını yekunlaşdırıb tale
anlayışını konkret elmi dəlillərlə açıqladı. Bu tədqiqatın nəticələri
elm aləmində böyük əks-səda doğurdu. Araşdırmanın diqqətə layiq digər
bir tərəfi isə bu günədək tale anlayışına qarşı gələn elm adamlarının
söykəndikləri nəzəriyyəni çürütməsi idi.
Araşdırma zamanı Hooft “bir hissəciyin
harda və hansı sürətlə hərəkət etdiyini” eyni anda təyin etməyə
imkan verən bir model ixtira etdi. Gerard Hooft bir atomun 43 saniyə
sonra necə hərəkət etdiyini əvvəlcədən müəyyənləşdirmə imkanı əldə etdi.
New Scientist jurnalının dünyanın ən
güclü riyaziyyatçılarından ikisi kimi təqdim etdiyi John Conway və Simon
Kochen bu tədqiqatı “azad iradə” məvhumunun ölümü kimi şərh
etdilər. Princeton Universitetinin mütəxəssisi Conway belə deyir:
“Əgər Hooft kimi bir şəxs atomun
vəziyyətini və hərəkətini eyni zamanda təyin edə bilirsə, üstün bir
zəkaya sahib bir varlıq kainatdakı bütün hissəciklərin qarşılıqlı
təsirini izləyə bilər. Başqa sözlə, azad iradəmizlə etdiyimiz seçimlərin
naməlumluğunun arxasında məlum bir nizam durur. ”
Kochen isə bu barədə aşağıdakı kimi misal
çəkir:
“Qarşınıza bir dilim şokoladlı və bir
dilim çiyələkli keks gətirildiyini fərz edin. Şokoladlı keksi yeməyə
başladıqda bu dilimi özünüzün seçdiyinizi düşünürsüz. Halbuki, şokoladlı
keksi yeyəcəyiniz onsuz da məlum idi. Biz azad olduğumuzu sanırıq. Əgər
Hooftun modeli xətalı deyilsə, azadlığımız məhdud illüziyadan ibarət ola
bilər.”
Tale həqİqətİnİn
aydın olmasının vacİblİyİ
Uca Rəbbimizin bizə Quran ayələri ilə
bildirdiyi, həmçinin, yuxarıda bəhs etdiyimiz tədqiqatın nəticələrindən
də göründüyü kimi talein varlığı açıq həqiqətdir. Bu həqiqətdən uzaq
yaşayan insanlar bütün həyatlarını narahatlıq və qorxu içində
keçirdikləri halda, taleə iman edənlər, bütün ömürlərini bu həqiqət
üzərində quranlar böyük lüksə sahibdirlər. Məsələn, talei bilməyən
şəxslər uşaqlarının gələcəyi barədə təvəkkülsüzlük göstərib narahat
olurlar. Oxuyacağı məktəbi, yiyələnəcəkləri sənəti, sürəcəkləri həyatı,
sağlamlıqlarını və s. düşünüb daim narahat olur, qorxu keçirirlər.
Əlbəttə, bunların hamısında, talei unutmadan, müxtəlif tədbirlər görmək,
planlar qurmaq təbiidir. Amma unudulmamalıdır ki, hər kəsin hələ tək bir
hüceyrə olduğu vaxtdan tutmuş oxuyub-yazmağı öyrəndiyi günə tale, qəbul
imtahanında verdiyi cavablardan tutmuş hansı şirkətdə və hansı vəzifədə
işləyəcəyinə, hansı kağızları və nə tale imzalayacağına, hansı gün hansı
yeməyi yeyəcəyinə, hansı gün harda və necə öləcəyinə tale hər dəqiqəsi
Allah qatında məlumdur. Sadalanan hadisələrin hər biri Allahın sonsuz
hafizəsində gizli şəkildə mövcuddur. Məsələn, bu an bir şəxsin döl
vəziyyəti, ibtidai sinifdəki, universitetdəki halı, 35 yaşını qeyd
etdiyi, işə başladığı ilk gündəki halı, ölüm anında mələkləri gördüyü,
dəfn edildiyi və Allaha axirətdə hesab verdiyi an- hamısı Allahın
qatında tək bir an kimi mövcuddur.
Odur ki, hər anı Allah qatında yaşanmış,
görülmüş və hələ də Uca Allahın hafizəsində var olan həyat üçün narahat
olmaq, qorxu duymaq, kədərlənmək və bu həyatı öz səyi ilə
dəyişdirəcəyini düşünmək qəflətdir. İnsan hər nə tale əlləşib-vuruşsa da,
nə özü, nə övladları, nə də başqa yaxınları üçün Allah qatında var olan
həyatı dəyişdirə bilməz. Ona görə də, ağıl və vicdan sahibi insan bu
həqiqəti dərk edib Allaha və Onun yaratdığı taleə səmimi qəlbdən təslim
olmalıdır.
Tale Allahın sonsuz elmİnİn
və qüdrətİnİn
təcəllİsİdİr
İnsanın bütün həyatının film olduğunu
düşünsək, bu filmi video kassetten izləyər kimi seyr edərik və bu
kasseti irəli almaq imkanımız olmaz. Uca Rəbbimiz də eynilə bu film kimi
bizim bütün həyatımızı eyni anda görür və bilir. Bu filmin bütün
təfərrüatını müəəyənləşdirib yaradan da Allahdır. Bizim xətkeşin
əvvəlini, oratsını və sonunu gördüyümüz kimi, Allah bizim bağlı
olduğumuz zamanı başdan sonadək, tək bir an kimi əhatə etmişdir.
İnsanlar yalnız vaxtı gələndə bu hadisələri müşahidə edib yaşayırlar.
Bu, dünyadakı bütün insanların taleləri üçün belədir. Bu günə tale
yaradılmış olan və bundan sonra yaradılacaq bütün insanların həm dünya,
həm axirət həyatları bütün anları ilə Allah qatında hazırdır və
yaşanmışdır. Allahın sonsuz “hifzində” milyardlarla insanla birlikdə
bütün canlıların, planetlərin, əşyaların, bitkilərin taleində yazılmış
hadisələr də qətiyyən azalmadan və itmədən mövcuddur. Tale həqiqəti
Allahın Hafiz sifətinin (Mühafizə edən, Qoruyan), sonsuz gücünün,
qüdrətinin və böyüklüyünün təcəllilərindəndir.
Tale deyildikdə, heç bir fərq olmadan,
böyük-kiçik bütün hadisələrin, davranışların və ya qərarların əvvəlcədən
müəyyənləşdirilməsi başa düşülməlidir. Taleinizdə çay içmək varsa, çay
içərik, keks yemək varsa, keks yeyərik. Etdiyiniz seçim sizə bu barədə
verilən bir hissdən qaynaqlanır. Ömür boyu bunun kimi saysız seçimlər
edirsiz. Anadan olmağınız, keçirdiyiniz xəstəliklər, evliliyiniz və ya
ölümünüz Allah qatında bəlli olduğu kimi, etdiyiniz seçimlərin hər biri
Allahın istəyi ilə edəcəyiniz və etmədən əvvəl Onun qatında bilinən
seçimlərdir.
Yalnış tale İnancına
dİqqət!
Bu yerdə yanlış tale anlayışı nəzərdən
qaçırılmamalıdır. Bəzi insanlar: “Onsuz da taleimdə nə var, o olacaq,
mənim bir şey etməyimə ehtiyac yoxdur”, - deyə yanlış bir tale anlayışı
irəli sürürlər. Yaşadıqlarımızın hamısının taleimizdə bəlli olduğu
doğrudur. Hələ biz o hadisəni yaşamamışdan əvvəl həmin hadisə Allah
qatında yaşanıb və bütün məlumatları, bütün təfsilatı ilə Allah
qatındakı Lövhi-Məvhuz adlı kitabda yazılıdır. Amma Allah hər kəsə sanki
hadisələri dəyişdirmə, öz qərarlarına, seçimlərinə görə davranma imkanı
varmış kimi bir hiss verir. Məsələn, su içmək istəyən insan “taleyimdə
varsa içəcəm” deyə oturub gözləməz. Bunun üçün qalxıb fincanı
götütər və suyunu içər. Həqiqətən də, taleində olan fincanda və taleində
olan tale su içər. Amma bunları etdikdə öz irədəsi və istəyi ilə
etdiyinə dair hiss duyar. Bu hissi ömrü boyu, bütün etdiyi işlərdə hiss
edər. Allaha və Allahın onun üçün yaratdığı taleə təslim olmuş kəs ilə
bu həqiqəti qavramayan biri arasındakı fərq ondan ibarətdir ki,
təslimiyyətli insan öz etdiyi hissini yaşamasına baxmayaraq, bunların
hamısının Allahın istəyi ilə etdiyini bilir. Digər insan isə hər
etdiyini öz ağlı və gücü ilə etdiyini düşünərək yanılır.
Məsələn, xəstəliyi olduğunu öyrənən,
təslimiyyətli insan bunun taleində olduğunu bildiyinə görə çox
təvəkküllü davranır: “Allah bunu taleimdə yaratdığına görə mütləq
böyük bir xeyir var ”- deyə düşünür. “Əgər taleimdə sağalmaq
varsa, sağalacam” deyib əlini qoynuna qoyaraq gözləməz. Əksinə,
lazım olan hər şeyi edər; həkimə gedər, yeməyinə nəzarət edər,
dərmanlarını qəbul edər. Amma getdiyi həkimin, həkimin yazdığı
dərmanların, dərmanların ona təsirinin, sağalıb-sağalmayacağının, başqa
sözlə, xəstəliyinin bütün təfərrüatının taleində olduğunu unutmaz. Bütün
bunların Allahın hafizısində hələ o, dünyaya gəlməmişdən var olduğunu
bilər.
Böyük-kiçik hər bir hadisənin Allahın
izniylə reallaşdığı, kitabda yazılmış olduğu bir ayədə belə bildirilir:
“(Ya Peyğəmbərim!) Sən nə iş görsən,
Qurandan nə oxusan, (ümmətinlə birlikdə) nə iş görsəniz, onlara
daldığınız (onları etdiyiniz) zaman Biz sizə şahid olarıq. Yerdə və
göydə zərrə tale bir şey sənin Rəbbindən gizli qalmaz. Ondan daha böyük,
daha kiçik elə bir şey də yoxdur ki, açıq-aydın kitabda (lövhi-məhfuzda)
olmasın!”
(Yunus surəsi /
61)
“Yer üzündə baş verən və sizin öz
başınıza gələn elə bir müsibət yoxdur ki, Biz onu yaratmamışdan əvvəl o,
bir kitabda (lövhi-məhfuzda) yazılmamış olsun. Bu, Allah üçün çox
asandır!.”
(Hədid Surəsi /
22)
Tale deyildikdə, heç bir fərq olmadan,
böyük-kiçik bütün hadisələrin, davranışların və ya qərarların əvvəlcədən
müəyyənləşdirilməsi başa düşülməlidir. Taleinizdə çay içmək varsa, çay
içərik, keks yemək varsa, keks yeyərik. Etdiyiniz seçim sizə bu barədə
verilən bir hissdən qaynaqlanır. Ömür boyu bunun kimi saysız seçimlər
edirsiz. Anadan olmağınız, keçirdiyiniz xəstəliklər, evliliyiniz və ya
ölümünüz Allah qatında bəlli olduğu kimi, etdiyiniz seçimlərin hər biri
Allahın istəyi ilə edəcəyiniz və etmədən əvvəl Onun qatında bilinən
seçimlərdir.
ANA SƏHİFƏ
|